ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Ι: ΘΕΩΡΙΑ, ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΡΟΛΟΣ

Κωδικός μαθήματος
BUS72A
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο Ζ
Κατηγορία μαθήματος
Κατεύθυνση
Οικονομικά των Επιχειρήσεων και των Αγορών
Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαλέξεις 3

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

Υποχρεωτικό Κατεύθυνσης
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι φοιτητές με το πέρας του μαθήματος θα πρέπει να είναι σε θέση να:

 

κατανοούν τις θεωρητικές βάσεις της επιχειρηματικότητας και να εκτιμούν την σημασία τους στην οικονομία.

κατανοούν τα βασικά στοιχεία του οικοσυστήματος στο οποίο καλούνται οι νέες επιχειρήσεις να λειτουργήσουν και να αναπτυχθούν

κατανοούν την επιχειρηματική διαδικασία και τα βασικά της χαρακτηριστικά

κατανοούν και εκτιμήσουν τις διαφορετικές πηγές χρηματοδότησης νέων επιχειρήσεων.

κατανοούν τις διαφορετικές μεθόδους ανάπτυξης με ίδια ή εξωτερικά μέσα.

γνωρίζουν κάποιες ιδιαίτερες μορφές επιχειρηματικότητας (κοινωνική και πράσινη επιχειρηματικότητα)

 

Γενικές Ικανότητες

Το μάθημα αποσκοπεί στο να παρέχει στους φοιτητές:

 

Προσαρμογή στο ευμετάβλητο επιχειρηματικό περιβάλλον

Ανάπτυξη σύνθετης κριτικής σκέψης

Λήψη αποφάσεων

Ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση ΤΠΕ

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Τίτλος ενότητας Βιβλιογραφία Σύνδεσμος παρουσίασης

1-2. Εισαγωγή στην επιχειρηματικότητα

Βασικές έννοιες και προσεγγίσεις επιχειρηματικότητας

Διαφορές μικρών με μεγάλων επιχειρήσεων

Βασικά συστατικά επιχειρηματικότητας

Εταιρική επιχειρηματικότητας

 

Storey D., Greene F., Χασσίδ I. & Φαφαλιού E., «Επιχειρηματικότητα για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις»,  Εκδόσεις Κριτική, 2011. Κεφάλαια 1 και 2

 

eclass.uop.gr

3. Ρόλος κα σημασία επιχειρηματικότητας

Η σημασία για την οικονομία

Οι ΜΜΕ σε αριθμούς

Εκροές επιχειρηματικότητας

 

Storey D., Greene F., Χασσίδ I. & Φαφαλιού E., «Επιχειρηματικότητα για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις»,  Εκδόσεις Κριτική, 2011. Κεφάλαιο 3

 

eclass.uop.gr

4-5.Οικοσύστημα

Δομικά συστατικά του οικοσυστήματος

Το οικοσύστημα της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα

Δείκτες μέτρησης

 

Σημειώσεις του καθηγητή eclass.uop.gr

6-7. Καινοτομία και επιχειρηματικότητα

Έννοια και κατηγορίες καινοτομίας

Διάχυση καινοτομίας

Η καινοτομία στην Ελλάδα

Δείκτες καινοτομίας

 

Storey D., Greene F., Χασσίδ I. & Φαφαλιού E., «Επιχειρηματικότητα για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις»,  Εκδόσεις Κριτική, 2011. Κεφάλαιο 5

 

eclass.uop.gr

8-9. Χρηματοδότηση

Πηγές χρηματοδότησης

Venture capitals, business angels

Κύκλοι χρηματοδότησης (σε νέες επιχειρήσεις)

 

Storey D., Greene F., Χασσίδ I. & Φαφαλιού E., «Επιχειρηματικότητα για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις»,  Εκδόσεις Κριτική, 2011. Κεφάλαια 16 και 17

 

eclass.uop.gr

10. Ανάπτυξη και έξοδος επιχειρήσεων

Ανεύρεση πόρων

Επιχειρηματική διαδικασία

Πρώτη φάση ανάπτυξης και εναλλακτικές στρατηγικές ανάπτυξης

Έξοδος και κλείσιμο επιχειρήσεων

 

Storey D., Greene F., Χασσίδ I. & Φαφαλιού E., «Επιχειρηματικότητα για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις»,  Εκδόσεις Κριτική, 2011. Κεφάλαια 6,7 και 9-15

 

eclass.uop.gr

11. Ειδικές κατηγορίες επιχειρηματικότητας

Κοινωνική επιχειρηματικότητα, κοινωνική επιχείρηση

Πράσινη επιχειρηματικότητα

 

Σημειώσεις του καθηγητή eclass.uop.gr

12. Δημόσιες πολιτικές

Τομείς παρέμβασης

Μακρο-οικονομικοί παράγοντες

Πολιτικές στην πράξη

 

Storey D., Greene F., Χασσίδ I. & Φαφαλιού E., «Επιχειρηματικότητα για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις»,  Εκδόσεις Κριτική, 2011. Κεφάλαια 18-21

 

eclass.uop.gr
13. Παρουσίαση εργασιών. Επανάληψη    
Τρόποι αξιολόγησης φοιτητή:  
Πρόταση 1 Ομαδική εργασία
Πρόταση 2 Τελική εξέταση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ. Η παράδοση του μαθήματος πραγματοποιείται πρόσωπο με πρόσωπο.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Κατά τη διδασκαλία και στην επικοινωνία με τους φοιτητές χρησιμοποιούνται ΤΠΕ (χρήση powerpoint και videoprojector για την παράδοση των διαλέξεων και χρήση e-class και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επικοινωνία με τους φοιτητές).

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39 ώρες διδασκαλίας
Αυτοτελής μελέτη 90 ώρες
Εκπόνηση εργασίας 21 ώρες
Σύνολο μαθήματος 150 ώρες
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Η βαθμολογία των φοιτητών προκύπτει 60% από την επίδοσή τους κατά την τελική γραπτή εξέταση και 40% από την εργασία τους κα τις παρουσιάσεις στην αίθουσα.

Η τελική εξέταση θα γίνει στο σύνολο της ύλης που καλύφθηκε στην διάρκεια των συναντήσεων. Για την επιτυχία στο μάθημα απαιτείται βαθμολογία στην τελική εξέταση τουλάχιστον 50%. Τα θέματα που θα κληθούν να αναλύσουν οι φοιτητές θα εξετάζουν την κατανόηση των εννοιών και την πρακτική εφαρμογή τους και σε καμία περίπτωση δεν θα απαιτούν αποστήθιση.